Τα δωμάτια που δεν είδαμε ποτέ

Μπορεί να ήθελαν να τα αφήσουν στην διακριτική ευχέρεια της φαντασίας μας, μπορεί να ξυνόταν ο σκηνογράφος, μπορεί απλώς η παραγωγή να είχε καβούρια στις τσέπες και να μην επέτρεπε επιπλέον χώρους στο στούντιο, αλλά έχετε σκεφτεί ότι υπάρχουν χώροι που έπαιζαν σημαντικό ρόλο στις αγαπημένες μας σειρές, αλλά δεν τους είδαμε ποτέ; Με αφορμή το πρόσφατο tweet περί Φουστάνου, το Makarenia συγκεντρώνει τη δική του λίστα.

*Η κρεβατοκάμαρα του Μάνθου Φουστάνου (Κωνσταντίνου και Ελένης)

rooms1

Είναι δυνατόν να μη μας έχουν δείξει ποτέ το δωμάτιο στο οποίο διέπρεπε ο σεξομανής σαχλοκαζανόβας; Πέγκες, Λίλες, Φιόνες, Μιράντες, Τζοάνες, όλες τους μέτρησαν την περί ης ο λόγος κρεβατοκάμαρα με την πλάτη, και έβγαιναν από εκείνη την πόρτα σαν αρχαίες ελληνίδες, ήτοι σινδονοφορούσες, αλλά τι κρεβάτι είχε ο Πορσάκιας και πού κουτούπωνε τον Σαχλοκώδωνα και την Παρδαλίλα, ουδείς γνωρίζει. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως τα μπετά του συγκεκριμένου δωματίου έπαθαν κρίση από τον σεισμό.

Πώς το φανταζόμαστε: Μεγάλο κρεβάτι, με στρώμα νερού – σαν αυτό που έφερνε ναυτία στην Χριστίνα Μαρκάτου – βαμμένο κόκκινο από το Μπεταντίν που είχε ρίξει η Κατακουζήνα όταν τον φιλοξενούσε. Σίγουρα μωβ σατέν σεντόνια, και στους τοίχους από τη μία πίνακες του Πικασό και από την άλλη αφίσες Porsche.

*Το δωμάτιο της Ασπασίας Βαρδάτσικου (Ντόλτσε Βίτα)

rooms2

Μα στης γριάς θα ήταν να της βγάλει τη μασέλα, μα έξω απ’ την πόρτα της Χριστίνας να τρώει πατάτες και να κρυφακούει, μα στο σαλόνι να βλέπει τον «Απόντα», πάντως (σ)την κρεβατοκάμαρά της δεν την είδαμε ποτέ. Κάτι μας λέει ότι την έρμη τη Βαρδάτσικου την κοίμιζαν σε κάνα μπουντρούμι οι Μαρκάταινες. Ξέρουμε μόνο ότι ένας τοίχος τη χώριζε από το δωμάτιο της Ντορίτας – «αυτοί βήχουν, εγώ πίνω νερό» – και ότι η μπαλκονόπορτά της είναι εντελώς χαλασμένη – «ένα έτσι να κάνεις, παπ παπ, άνοιξε».

Πώς το φανταζόμαστε: Γεροντοκορίστικο από τη μία, ψιλοκοριτσίστικο όμως συνάμα. Και Κολωνάκι και Μεταξουργείο. Θα είχε σε ένα ξύλινο τραπεζάκι το κασετοφωνάκι της και δίπλα του κασέτες της Μαραγκόζη, της Δελλή και της Στανίση. Από πάνω, κρεμάστρα για την πλούσια συλλογή μαντιλιών της, που ενίοτε φορούσε και σαν κορδέλες στα μαλλιά για τη φασίνα.

*Η κρεβατοκάμαρα της Σάσας (Ντόλτσε Βίτα)

rooms3

Παραμένουμε στην ίδια σειρά και απορούμε που δεν είδαμε καθόλου την κρεβατοκάμαρα της Σάσας, παρά μόνο την στιγμή που άνοιξε την πόρτα για να βγει η ίδια και ο σκηνοθέτης της σειράς, Αλέξανδρος Ρήγας, που παρέστησε τον τούρκο αγά με τον οποίο χαριεντίζονταν η πράκτορας Σάσα στο πολεμικό όνειρο της Χριστίνας. Ακόμη και δύο φορές που την έχουμε δει να κοιμάται, ήταν στον υπέροχο καναπέ της (μία φορά την νύχτα μετά τον γάμο που την πήρε ο ύπνος περιμένοντας τον συν-φάνταρο του Αντώνη για ξεπέτα, αλλά εκείνος πήγε με την «εργοστασιάρχη» Σόφη, και άλλη μία που η Χριστίνα έρχεται να της πει για την πρόταση γάμου που της έκανε ο Αντώνης, κι εκείνη νυστάζει και τον παίρνει έτσι ελαφρώς στο σαλονάκι.

Πώς το φανταζόμαστε: Θέλει και ρώτημα; Θα ήταν ο απόλυτος οντάς. Μόνο που, εδώ που τα λέμε, άλλη έχει το όνομα και άλλη έχει τη χάρη: Η αθώα χήρα Χριστίνα είχε τους «μεζέδες» της τακτικά, αλλά τη Σάσα ποτέ στην ουσία δεν την είδαμε με γκόμενο, να χρησιμοποιεί την κρεβατοκάμαρα. Εξαιρείται μια ξεπέτα στην Αετόπετρα στις αχυρόμπαλες, με αυτόπτη μάρτυρα μία άτυχη αγελάδα. Ούτε καν ο ξενέρωτος ποιητής δεν της έκατσε.

Διόρθωση: Όπως μας ενημερώνουν από το κοντρόλ τα ξεφτέρια-μακαρενιστές, έχουμε δει μία και μόνη φορά το κρεβάτι της Σάσας, και συγκεκριμένα εδώ. Η κουρτίνα-κουνουπιέρα που κάτι κρύβει πίσω από την πλάτη του κρεβατιού εξακολουθεί να είναι ύποπτη.

*Το δωμάτιο της Αντωνίας (Εμείς κι Εμείς)

rooms4

Η έρμη η Σμαραγδία με τον Βασιλάκη δεν είχαν καν δωμάτιο, αλλά τουλάχιστον γι’ αυτούς ξέραμε πως κοιμόντουσαν καταμεσής του σαλονιού, σε αυτό το κρεβάτι στον υπερυψωμένο χώρο του σπιτιού. Η Αντωνίτσα; Πού κοιμόταν; Απλώς χανόταν πίσω από εκείνο το άνοιγμα στον τοίχο με τη συρόμενη κουρτίνα, από όπου πήγαινες δεξιά για το μπάνιο και αριστερά για το δωμάτιο της Τζεμιλέ. Πήγαινε να κοιμηθεί, και συνήθως ακούγαμε μόνο την φωνή της με ηχώ να λέει «θα σκάσετε καμιά ώρα να κοιμηθούμε;» ή «αχ, μ’ αρέσει πώς κουνάει ο μετροπόντικας, αλλά θέλω πιο δυνατά, πιο δυνατά, χαχαχα». Εκεί το έκανε με τον Σώστη και με τον Χάρη Σώζο που είχε έρθει για τη Σμαράγδα αλλά βολεύτηκε με την άλλη αδερφή.

Πώς το φανταζόμαστε: Γεμάτο κουλτουριάρικα βιβλία και δίσκους κλασικής μουσικής, Μότσαρτ, Μπαχ, Γκλουκ («Χριστός Αντωνία» – «Μα δεν πνίγηκα, είπα απλώς Γκλουκ»). Σε περίοπτη θέση θα είχε κρεμασμένη και την συλλογή της από βελούδινες ρόμπες, καθώς και τα καθωσπρέπει ταγεράκια της γιατί στον δεύτερο κύκλο είχε γίνει γενική προϊσταμένη όλων των τμημάτων και έπρεπε να είναι κοκέτα σκέτη. Τέλος, στο κομοδίνο της θα είχε πάντα ακουμπισμένες σε πρώτη ζήτηση της ωτοασπίδες της, για να μην ακούει τους ρεμπεσκέδες να κάνουν ζουζουνιές.

*Το καμαράκι της Μάχης (Εγλήματα)

rooms5

Όλοι είχαν από μια φανερή τρύπα, ακόμη κι ο Μιχαλάκης. Η Μάχη κι ο Τζόνι όμως, πώς στο διάολο βολεύονταν εκεί μέσα, στην ανήλιαγη τρύπα που υποθέτουμε πως κρύβεται πίσω από εκείνη την πορτούλα δίπλα στης Φλώρας και του Αχιλλέα, ένας θεός ξέρει. Για ένα διάστημα μάλιστα, μαζί τους κοιμόντουσαν και η Τζόαν με το μωρό. Τέσσερις νοματαίοι σε ένα καμαράκι υπηρεσίας, που στην φαντασία της Κορίνας ήταν το υπόγειο όπου την έδεναν με αλυσίδες γιατί έχει τάσεις προς την πορνεία.

Πώς το φανταζόμαστε: Μίζερο, μικρό σαν ποντικότρυπα, με παλιές βελέντζες και σεμεδάκια στα στριμωγμένα επιπλάκια. Για κάποιο λόγο, συμμερίζομαι την φαντασία της Κορίνας, πως θα ήταν υπόγειο και χαμηλοτάβανο. Σκέτο Κωσταλέξι.

*Το δωμάτιο της Ειρήνης (Το Ρετιρέ)

rooms6

Η Ειρήνη ήταν φιλοξενούμενη στο σπίτι της κυρίας Σοφίας και της Κατερίνας. Έφτασε στην Αθήνα όταν η μάνα της την έστειλε να σπουδάσει και η μοίρα την έριξε στο σπίτι της θειάς της, που είναι λιγάκι μισάνθρωπος. Πού κοιμόταν όμως; Ουδείς γνωρίζει. Δεν είδαμε το δωμάτιό της, παρά μόνο την βλέπαμε να ξυπνάει και να περιμένει τον παιδοβούβαλο έξω από την τουαλέτα, και να κατουριέται πιάνοντας χαρακτηριστικά τα πόδια της. Ακόμη και στις ερωτοδουλειές της, της έκανε εκεί, στο σαλόνι, πλάι στο πικάπ (θρυλική αυτή η σούπερ ερωτική σκηνή).

Πώς το φανταζόμαστε: Γεμάτο αφίσες με ροκ συγκροτήματα, βιβλία για την σημειολογία στον κινηματογράφο, περιοδικά οικολογίας και έναν μεγάλο πίνακα με post its, στα οποία σημείωνε τα χουνέρια που έπρεπε κάθε μέρα να σκαρώνει πρώτα στη γιαγιά, και αφού την έπειθε για τα κόλπα της, να εξαγριώνει την Κατερίνα.

*Οι άλλες πτέρυγες των Στάβλων της Εριέτας Ζαΐμη

rooms7

Ξεκινάει η σειρά ωραία και καλά, και εστιάζει σε μία από τις πτέρυγες των φυλακών, όπου μένουν έγκλειστες οι αγαπημένες τρόφιμοι, από τη Λιλίκα την Καλίτση και την Μπαρτζώκα, μέχρι την Μπούρνοβα και την Οσμάν. Και στην αυλή, και στις συνάξεις του Παυλάτου, και στις εκλογές των φυλακών, βλέπαμε πάντα αυτές. Πού είναι, όμως, οι άλλες πτέρυγες και οι κρατούμενές τους, οέο; Στην απομόνωση (που απαγορευόταν πια) τις είχαν; Η διεύθυνση και ο Παυλάτος μόνο γι’ αυτή τη συγκεκριμένη πτέρυγα ενδιαφέρονταν; Μία εκ των τελευταίων αναφορών ήταν στα πρώτα επεισόδια, όταν κάποια από τις άλλες πτέρυγες δραπέτευσε και χτυπούσε ο συναγερμός (δεν ήταν άλλη από την αντιπαθητικιά την Μιχαήλ, που μας φορτώθηκε έκτοτε).

Πώς τις φανταζόμαστε: Ακριβώς όπως και την γνωστή μας πτέρυγα. Με σιδερένιες σκάλες, κουκέτες ΙΚΕΑ, αλλά χωρίς τις φωνές του Μπατσινίλα και της Κακουδάκη.

Πρώτη δημοσίευση: 24/4/2013

Σχολίασε ρε σίχαμα, δε σε σκιάζομαι!

comments

Νινετα, τα 'δες αυτά;

ΟΥΦ... ΠΛΗΤΤΕΙΣ! ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΔΙΚΕ ΜΟΥ! ⇩